Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Incepator

Mesajde tomy2sm » 21 Mai 2012, 21:28

Buna ziua. Sunt incepator si proprietarul a doua familii de albine, achizitionate in luna Aprilie 2012.
La salcam am introdus cateva rame cu FA pe care le-au si cladit. Interesant este ca intre timp au
alungit (marit) celulele din partea superioara a ramelor vecine cu ramele noi. Presupun ca le-au
alungit ca sa incapa in ele mai multa miere. Problema este ca daca vreau sa scot rama noua nu mai
pot lipi doua rame vechi cu celule marite deoarece albina nu mai are loc sa ajunga la ele. Este normal
acest comportament?
As mai vrea sa stiu de ce construiesc inceputuri de botci (minciunele) desi nu se pregatesc de roire?
Multumesc anticipat.
tomy2sm

Re: Incepator

Mesajde catalin_vl » 21 Mai 2012, 21:39

te salut, si bine ai venit..
nu este nici o problema,cnd albesc ramele incep sa capaceasca mierea,
mult noroc.Catalin!
''albinele au nevoie de flori ca sa traiasca si florile au nevoie de albine ca sa rodeasca''
catalin_vl

Mesajde Adi Hodis » 21 Mai 2012, 23:02

tomy2sm scrie:Buna ziua....
As mai vrea sa stiu de ce construiesc inceputuri de botci (minciunele) desi nu se pregatesc de roire?
Multumesc anticipat.

Salut
Construiesc inceputuri de botci pentru ca urmeaza sa roiasca. Pina cand va roi mai dureaza ... ai gasit botci cu larve ?.
Daca da, atunci pregeteste-te pt. un roi, fa-ti rost de o lada si imediat dupa ce va roi, trebuie sa curetzi botcile din stup, de pe faguri, lasi una care e mai mare si inchisa ca sa-si faca matca.

Si pune-te la invatzat ca vei avea nevoie de ... multe. :idea: