Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

furt miere

Mesajde danutz » 29 Sep 2012, 19:04

Buna ziua
As dori si eu o sugestie . Sunt incepator , si dupa o vara frumoasa , stupii mei ( am doar 4) au fost atacati de alte albine care au furat mierea .
Intr-un stup au fost omorate toate albinele . Intr-un stup au mai ramas foarte putine albine , dar au inca regina . Ce ma sfatuiti sa fac cu acest din urma stup pentru a-l trece peste iarna ?

Multumesc anticipat.
danutz

Re: furt miere

Mesajde Cristian IONITA » 29 Sep 2012, 19:18

greu de dat un raspuns fara a vedea concret situatia la fata locului.

Cel mai bine ar fi sa iernati aceaste albine ca si nucleu alipit unui alt stup ... dar pentru asta e bine sa va ajute un apicultor cu ceva experienta.

Un stup atacat inseamna ca are si probleme .... matca epuizata, urdinis deschis mai mult decat poate sa apere familia, poate cutia are si alte deschideri decat urdinisul, etc
Mircea_63 - bosorog senil si isteric
lucky5strike - parvenit si profitor
Cristian IONITA

Mesajde paul » 29 Sep 2012, 19:30

O mica completare la cele spuse de colegul Cristi ...
Restrange-l pe un nr de rame care sa fie bine acoperite cu albina , micsoreaza urdinisul la maximum 1 cm. , pune-i hranitor si dai seara dupa ora 19 cate 300 ml. cu sirop invertit 2/1! Daca nu-l poate trage tot intr-o noapte micsorezi doza .
Asa cum a spus Cristi verifica sa nu mai ai alte ... urdinisuri !
Discutam mai incolo de iernarea impreuna cu o alta familie sau roi .
Caracterul fara inteligenta poate mult.Inteligenta fara caracter nu poate nimic !
paul

Mesajde danutz » 29 Sep 2012, 19:42

multumesc cristi si paul .o sa apelez la un "profesor" . Poate la anu o sa am mai mult noroc .
danutz