Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Cum sa topesc ceara?

Mesajde ovidiuc » 02 Iul 2013, 21:10

Buna seara!
Sunt apicultor incepator si nu stiu cum as putea sa topesc ceara. Nu am nici topitor solar si nici cu aburi.
Am inteles ca se poate fierbe cu apa si se strecoara apoi printr-o sita. Ce cantitate de apa trebuie sa pun si cum de va iese o rotita asa de frumoasa?
De cate ori trebuie fiarta? Se fierbe pana da in clocot? Cand se strecoara se pune intr-un vas udat ca sa nu se lipeasca sau exista si alt truc?

Multumesc frumos!
ovidiuc

Re: Cum sa topesc ceara?

Mesajde jenica67 » 02 Iul 2013, 22:47

Pana iti faci ceva, eu iti spun cum am facut cea mai simpla topire de ceara. Am facut rost de doua bidoane curate de vopsea, unul de cca 10-12 l si unul de cca 7 l. Cele doua intra unul in celalalt. In cel mare am pus apa si l-am bagat pe cel mai mic inauntru (apa ca sa il cuprinda pe cel mic cam 70% din inaltime), in cel mic am pus cca 10% apa si restul ceara, apoi le-am pus pe foc. Cand in cel mare a inceput sa fiarba apa, in cel mic incepe sa se topeasca ceara. Cand era in totalitate topita, am turnat ceara printr-o sita de care am folosit la fundul antivaroua, intr-o forma ce mi-am facut-o la lucru din aluminiu. Odata cu ceara va intra si ceva apa in forma, care se va aseza la fund si care te ajuta sa scoti ceara cand se topeste. Este bine ca racirea sa fie cat mai lenta. Cand se raceste ceara si o scoti din forma, ca ea se contracta prin racire, o cureti pe partea de jos cu un cutit, restul il lasi sa faca cei care o achizioneaza. Cam asa arata primele mele turte de ceara.
Fişiere ataşate
Foto 002_resize.jpg
jenica67

Mesajde ovidiuc » 02 Iul 2013, 23:09