de igo1 » 25 Mai 2014, 14:40
Saltare, m-am gandit sa va povestesc o intamplare interesanta prin care am trecut eu ieri. Sunt incepator si fara sa am prea multa experienta, am avut norocul ca de la un roi proaspat format, sa obtin o regina in plus. Si asta s-a intamplat pentru ca am auzit clar cum 2 regine cantau in acelasi timp. La inceput nu eram sigur, apoi, situatia a fost foarte clara. Am deschis repede stupul si am vazut cum o regina tocmai rodea capacelul sa iasa din botca iar alta canta tot in botca insa inca nu erau semne ca ar iesi. Am prins repede prima regina dupa ce a iesit si am lasat roiul in pace sa o astepte pe cealalta. Am luat-o pe prima, impreuna cu aprocimativ 150 albine pe o rama cu putina miere, si am mutat-o intr-o roinita. Au trecut cateva zile bune, insa ea nu a iesit la imperechere. vazand asta eu am gandit ca nu iese deoarece nu era pe rama respectiva nici un trantor. Aseara, ma pune beleaua sa mai iau o rama din alt stup cu foarte putin puiet si cu 2 palme de albine pe ea printre care multi trantori, si am introdus-o in nucleul cu regina tanara. am lasat eu spatiu mare intre cele 2 rame ca albinele sa se intalneasca cat mai greu insa inevitabilul s-a produs, dupa 10 minute, am scos rama cu regina sa vad ce se intampla si ea saraca era fugarita de zor, atunci, a zburat de pe rama si am foat tare dezamagit, insa ce mi-am zis? hai sa stau asa cu rama in mana in acveasta pozitie poate ca se intoarce. si intr-adevar saraca de ea s-a intors dupa 3 minute pe rama de unde zburase. Albinele au luat-o iar la fugarit si pana sa o prind eu, a zburat din nou. De data asta am asteptat ceva mai mult timp si din nou a revenit. Atunci am prins-o si am incercat sa o introduc intr-o cusca insa cum am luat degetul de pe tubul in care era, nu stiu cum am facut de am scapat-o afara. Asta se intampla la ora 18.00. Dupa ce am scapat-o ma sunat un apiocultor din zona sa vin ca are un roi si pot sa il iau eu. Am lasat stupul desfacut cu o rama deasupra peste celel