Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

REGINA BUCLUCASA

Mesajde igo1 » 25 Mai 2014, 14:40

Saltare, m-am gandit sa va povestesc o intamplare interesanta prin care am trecut eu ieri. Sunt incepator si fara sa am prea multa experienta, am avut norocul ca de la un roi proaspat format, sa obtin o regina in plus. Si asta s-a intamplat pentru ca am auzit clar cum 2 regine cantau in acelasi timp. La inceput nu eram sigur, apoi, situatia a fost foarte clara. Am deschis repede stupul si am vazut cum o regina tocmai rodea capacelul sa iasa din botca iar alta canta tot in botca insa inca nu erau semne ca ar iesi. Am prins repede prima regina dupa ce a iesit si am lasat roiul in pace sa o astepte pe cealalta. Am luat-o pe prima, impreuna cu aprocimativ 150 albine pe o rama cu putina miere, si am mutat-o intr-o roinita. Au trecut cateva zile bune, insa ea nu a iesit la imperechere. vazand asta eu am gandit ca nu iese deoarece nu era pe rama respectiva nici un trantor. Aseara, ma pune beleaua sa mai iau o rama din alt stup cu foarte putin puiet si cu 2 palme de albine pe ea printre care multi trantori, si am introdus-o in nucleul cu regina tanara. am lasat eu spatiu mare intre cele 2 rame ca albinele sa se intalneasca cat mai greu insa inevitabilul s-a produs, dupa 10 minute, am scos rama cu regina sa vad ce se intampla si ea saraca era fugarita de zor, atunci, a zburat de pe rama si am foat tare dezamagit, insa ce mi-am zis? hai sa stau asa cu rama in mana in acveasta pozitie poate ca se intoarce. si intr-adevar saraca de ea s-a intors dupa 3 minute pe rama de unde zburase. Albinele au luat-o iar la fugarit si pana sa o prind eu, a zburat din nou. De data asta am asteptat ceva mai mult timp si