Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINI PERSONALE ! CINE SUNT EU ?

In aceasta rubrica iti poti prezenta stupina proprie , metode de lucru , tehnici personale si in general tot ce te reprezinta pe tine ca apicultor .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Stupi Nmbcatega

Mesajde nmbcatega » 29 Aug 2014, 10:13

Buna ziua,
- ma numesc Florin, sunt Inginer si am 33 de ani, originar din Or. Baicoi, Jud. Prahova, actualmente locuiesc in Targoviste!
Va marturisesc ca m-am apucat de aceasta indeletnicire din considerente pecuniare in primul rand, pe parcurs a inceput sa-mi placa din ce in ce mai mult si cat o sa ma tina doar dumnezeu stie!
Asa ca mi-am cumparat primii 3 stupi la sfarsitul lui Iunie, fiecare stup avand 5 rame cu albine, iar matcile avand un an !
Am inceput stimularea lor de la inceput(nu foarte mult, cred ca le-am adminsitrat in total 3-4l), lucru care s-a simtit imediat, astfel am ajuns undeva pe la jumatatea lunii iulie la 10 rame in doi stupi iar in cel de-al treilea 9 rame!
Matcile au avut ponta buna spre foarte buna!
Culesul a fost foarte diferentiat pe fiecare stup in parte!
- stupul nr.1 a bagat de la inceput mai mult polen/pastura, nu este rama fara asa ceva, si miere foarte putina, ponta excesiva din partea matcii care este de dimensiuni medii si de culoare mai neagra!
- stupul nr.2 a avut un cules intens luna iulie timp in care a bagat miere pe 4-5 rame cu o suprafata cuprinsa intre 60-70% din fagure, din care a capacit mai mult de jumatate, dar foarte putina pastura, ponta matcii buna si constanta, matca fiind de dimensiune mare, chiar impresionanta cu inele portocalii !
- stupul nr.3 cel cu 9 rame, din care una doar 50% cladita, a avut un ritm mai lent dar constant fara fluctuatii mari, cules normal,ponta normala, iar matca mai mica decat cel din stupul Nr. 2 dar de aceeasi culoare!
Am administrat si un varachet in data de 16.08.2014.