Prima pagină APICULTURA GENERALA INTRETINEREA ALBINELOR

Discutii despre lucrari sezoniere,tehnici de ingrijire in diferite tipuri de stupi.Intretinerea familiilor de albine in cele trei tipuri mari de stupi...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Inversare rame iarna

Mesajde robert georgescu » 13 Ian 2016, 17:58

Buna ziua. Sunt incepator in stuparit. Am un singur stup inceput in 2015. Pentru iernare l-am restrans la 4 rame.
Cum iarna asta (2015-2016) a avut perioade multe cu zile calde, am observat ca ghemul sta pozitionat pe rame spre urdinis.
Mierea de pe ramele de mijloc din zona ghemului s-a cam terminat. I-am pus de 1 saptamana o placa de Apifonda. Azi (13.01.2016) am scos si ramele si le-am analizat putin. Albinele par ok, matca este si ea prezenta si in miscare pe acolo.
Nu stiu daca ghemul se va deplasa si spre partea din spate a ramelor (in partea opusa urdinisului). Ca sa fiu eu mai sigur ca o sa aibe hrana, ar fi bine daca as rasuci ramele? Cum ghemul are tendinta de a sta spre urdinis, daca le rasucesc, o sa vina pe jumatea cu miere.
Multumesc anticipat pentru sfaturi.
robert georgescu

Re: Inversare rame iarna

Mesajde proapis13 » 13 Ian 2016, 20:10

Ai discutii despre intoarc erea cuibului la adresa de mai jos....spor la citit... ;)
viewtopic.php?f=4&t=2045&hilit=intoarcerea+cuibului#p54801
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
proapis13

Mesajde robert georgescu » 15 Ian 2016, 16:55

Am citit discutiile din linkul dat de dvs. Dar acelea se refera la perioada de dupa iernare.
Pe mine ma interesa o parere pentru perioada de acum. Sa fortez albina sa vina pe jumatatea de rame cu miere, prin aceasta operatie.
As fi vrut, sa stiu, din experienta, daca asa se va intampla.
robert georgescu

Mesajde FlorinPlopsoru » 15 Ian 2016, 17:06